Prawdziwa twarz bulteriera

Od ostatniego czasu, dostaję, bardzo dużo pytań, jaki to jest bulterier. Czy nadaje się do sportu, czy jest uparty itp. Jedni uważają że te, mordki są super hiper słodkie, a drudzy uważają że agresywne. No to jaka, jest w końcu prawda? Jakie są te psy?

Fot. Joanna Rachubińska

 Agresja 
Omatkoboskaczęstochowska dużo osób, pyta mnie się, czy są to psy agresywne. I cały czas piszę to samo, a więc: Nie ma ras groźnych, nie wiem nawet jakim prawem, bullki zaliczają się do takiego czegoś. Jest to po prostu grupa TTB czyli terriery typu bull. Zależy to od wychowanie psa, bo zazwyczaj te psy, są agresywne przez głupotę ludzką, którzy chcą sobie poszpanować jakiego to mają agresywnego pieska. W małym stopniu, zależy to też od hodowli. Jakie psy tam były, jakie mają charaktery itp. Czasem, warto się zastanowić, bo jednak hejtowanie tej rasy jest nie na miejscu.

Sport
Wiele osób widzi, że 'coś' robię z Shirą, i czesto są właśnie pytania, jak to się z takimi psami ćwiczy, jak to jest, czy się do tego nadają itp. 
- No więc jak mi się ćwiczy z bulkiem?
Muszę przyznać, że naprawdę dobrze. Może czasem trudno, jej zakumać o co chodzi, jak to zrobić. Ale wbrew temu, na prawdę jest mądra. Ma dobrą sylwetkę, przez co dobrze łapie frisbee w locie.

A jak to osiągnęłam?
Po prostu, Shira jest mega nakręcona na zabawki, smakołyki, i na wszytsko! Tu nie musiałam się zbytnio wysilać. Osiągnęłam wszytsko głównie pomocy innym (szczególnie Hani od Rudiego) lub tez czytanie książek. Mówiąc krótko i na temat, bardzo dobrze ćwiczy mi się z tym białym czymś :D.


Fot. Joanna Rachubińska 

Uparcie 
No więc jak mówiłam, zdania są podzielone, dla innych to milutka mordka która jest posłuszna, a dla innych to uparciuch jakich mało!
- Ale tak, bulteriery wbrew pozorą, to uparte psy. Najlepiej by było jak by wszsystko szło po ich myśli. No cóż.. Przyznam że, przez tą mordkę sama nie potrafię się długo gniewać na Shirę. Ale cóż, już taki urok bulterierów. No ale wracając, jeśli bull chce iśc tam trzeba iść, tam. A co jak postawi się na swoim? Słit mordka nie będzie chciała iść... 

Charakter
Wredne i głupie bulteriery. Jak to z nimi jest?
Bulle są zaliczane do ras upartych. I rzeczywiście, gdy coś idzie nie po ich myśli, będą walczyć o swoje, chodźby nie wiem co. Może pójść nawet o jedzenie że bull chce więcej będzie stał tyle dopóki nie da mu się jedzenia. W przypadku Shiry, jest to raczej woda, gdy nie ma wody bierze łapą miskę, i będzie tak robić dopóki nie naleje się jej wody. Albo siku, będzie skrobała w drzwi dopóki się z nią nie wyjdzie, zazwyczaj nie tylko bulle tak mają, a inne psy.


Jeśli chcecie, dowiedieć się czegoś więcej, o tej rasie piszcie! :)
Zapraszamy na naszego FanPage 

Komentarze

  1. Miałam przyjemność spotkania się z Bulkiem i już po pierwszym spotkaniu potwierdziło się większość opisywanych przez Ciebie przypadków. Pies lubi stawiać na swoim i nie przejawia agresji. Nesia (bo tak ma na imię) jest jednak bardzo nadpobudliwym pieskiem. :D
    Bulki to według mnie jedna z ciekawszych ras psów. Są w sumie jak poezja - przez każdego odbierane na swój sposób. Po za tym podoba mi się, że częściej piszesz o tejże rasie. Coraz więcej dowiaduję się o tych cudownych mordkach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W te wakacje udało mi się spotkać parę bulli i zdecydowanie nie są to psy agresywne, co prawda czytałam wiele tekstów mówiących o tym, że jest inaczej, a znacznie mniej było tych jak twój. Dlatego z początku gdzieś w środku miałam obawę, że rzucą się na Fionę, ale były to bardzo głupie i bezpodstawne obawy :).
    Fiona też robi tak z miską, często się z niej śmieje, mówiąc że chce się dokopać do źródełka :D, z drzwiami zresztą jest tak samo.

    H&F
    http://jaimojaspanielka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze - post nie jest o zdjęciach ani o smyczy (celowo wstawiłam to zdjęcie jeśli nie rozumiem ;))
      Dodałaś komentarz zupełnie nie na temat. Przykro mi, ale nie są mi potrzebne takie komentarze.

      Pozdrawiamy
      Laura&Shira

      Usuń
    2. Nie rozumiem ciebie - teraz mi piszesz, że dodałam komentarz zupełnie nie na temat. A sama czasami dodajesz podobne, tyle że z nieco inną uwagą ;).
      Choć żeby spojrzeć na to zdjęcie, to mogłabyś po prostu smycz trzymać w ręce, a nie przywiązywać do drzewa. Albo po prostu naucz Shirę komendy ,,zostań" :). Jest bardzo przydatna, nie tylko do zdjęć, ale też do codziennych sytuacji.

      Usuń
    3. Wydaje mi się, że w tamtym komentarzu chodzi o to, że Shirę boli szyja od tego, że przy robieniu zdjęć, wiecznie ciągniesz ją smyczą za szyję. Rzeczywiście nauczenie jej komendy "zostań" byłoby świetnym pomysłem, bo jest to podstawowa rzecz, którą powinien umieć każdy Pies :). Ale nie będę się wtrącać.

      Usuń
    4. Po pierwsze nikt jej nie ciagnie po deugie umie komede zostan. Nie wiem o co spina :D jesli post sie nie podoba nikt nie musi go komentowac.
      Moge sie doczepic do was ze Ewelina zaklada Daosy 50 obrozy i szelki naraz albo zeby obciela jej pazury.
      Tak jak do Ciebie Emilio ;) zebys bardziej opiekowala sie swoim psem. Taak pamietasz jak pisalysmy jeszcze we trzy? I pisalas ze beethoven pogryzl sie z psem byl ranny a ty siedzialas na fb. Dobre mi co.
      Ale wracajac do zdjecia - zdjecie jest tak robione specjalnie. Shira umie komende zostan. Powtorze - ja waszycg blogow bie komentuje, wy mojego tez nie musicie. Pozatym post nie jest o smuczy czy zdjeciu a o bulterierze. Pozdrawiam

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. Marto, nasze Psy idealnie potrafią te komendy ;). Gdyby nie miały, to nie miałabym takich zdjęć, że Beethoven i Nero siedzą na polu czy na trawie?
      Daisy boi się nożyczek do obcinania pazurów, poza tym Laura sama hejtowała Ewelinę i czepiała się pazurków Daisy,a post przecież nie był o pazurkach, tylko o Psie ;).
      Tak, Lauro, wcale nie komentujesz bloga Eweliny... hejt to też komentarz ;).
      Pozdrawiam

      Usuń
    7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    8. Hejt to zwrocenie uwagi? Hahahha xd. Tyle ze z tymi pazurami zgadzalo sie duzo osob a tu tylko ty sie czepiasz pozdro XD

      Usuń
    9. Nie sądzę, że dwie osoby to ,,dużo osób" ;).
      Poza tym smycz mogłabybyć luźna, a nie wiecznie napięta.
      Chodzi mi głównie o to, żeby Laura trzymała smycz w ręce, odeszła na kawałek i wtedy zrobiła zdjęcie.

      Usuń
    10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  4. Słodka mordka, chociaż zanim nie poznałam Shiry to tak nie myślałam. Głównie przez głupotę ludzką czaszka tego psa wygląda jak wygląda. Jednym się podoba, innym nie a mi to obojętne. Pierwsze pytanie jest tak popularne, ile razy był spór na grupach o nie. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam, nie ma ras agresywnych, są tylko nieodpowiedzialni ludzie. Pozdrawiamy pusia-i-ja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Super post :) Niektóre rasy są uznawane za "agresywne", a jak tak wszędzie pisze to dla wielu ludzi na pewno tak jest i agresję swojego psa będą tym tłumaczyli, że one z natury są agresywne itd., ale o żadnym socialu nie pomyślą :-: I bardzo dobrze tu ujęłaś, że nie ma ras agresywnych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie wszystko opisałaś, mi bardzo podobają się bulki, chociaż miałam okazję widzieć je tylko na wystawie tak z bliska. Mam nadzieję, że kiedyś bliżej poznam jakiegoś fajnego bulteriera :D.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przyznać, ciekawy post. Wg mnie każdy pies może być agresywny lub przyjacielski. To zależy ( jak pisałaś ) od wychowania. Nawet z pozoru miły labek może być agresywny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi się bulle podobają, znam kilka i żaden nie jest agresywny :-) Warto to ludziom uświadamiać, bo nawet labrador może być krwiożerczą bestią, jeśli trafi w nieodpowiednie ręce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy i mądry post. Większość ludzi gdy słyszy "TTB" czy po prostu "pitbull" to od razu mają w myślach psa z wyszczerzonymi zębami i rzucającymi się na co popadnie.. Shira jest przykładem tego, że rasa nie świadczy o agresji :) Może i są uparte, ale nie wszystkie są agresywne. I ta agresja właśnie jest przez ludzi, którzy nie potrafią takiego psa wychować...
    Ps. Shira jest urooocza <3
    cztery-lapy-jeden-nos.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie posty, bo to coś dużo bardziej wartościowego niż nudne opisy rasy, powtarzające w kółko jedno i to samo ;) A poza tym można dowiedzieć się czegoś o rasie z perspektywy jej posiadacza, a wtedy wiele ważnych szczególików wychodzi na wierzch :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz Psijacielu! :)

Popularne posty